Sunday, March 8, 2009

Satu Berite..

Ermmm.. Petang tadi dalam kol 5, ada kawan ayah aku datang. Kawan dia merangkap kawan aku jugak la, coz tak jauh beza pon umo. Tua aku setahun jek dari Ana tuh. Asben dia lak tua stahun dari aku. Sajek jek la datang beborak ngan mak ayah aku. Disebabkan dah tau dorang nak datang maka aku yang baek hati ni.. Cewahhh.. Hahaha... Wat la sardin roll. Takkan orang datang umah minum air ngan beskot kering je kan... Hua hua hua... Di pendekkan citer, tengah borak-borak.. Ada lak member ayah aku kol. Sebut-sebut tentang sewa umah. Dah habis kol, maka aku yang tak sabar-sabar ni pon bertanya kenapa, apahal... Upanya, Wan bagitau seblah umah dia ada kosong, kebetulan lak tuan umah ada datang & Wan pon mintak number tepon skalik coz mak aku pena pesan ngan Sue (wife Wan). Dulu, masa gi umah Wan, mak aku ada cakap dengan Sue. Mak aku kata, "Sue, kalau tuan umah ni datang, mintak nombor talipon dia, boleh akak duduk sini.."

Maka, apabila mendengar berita tersebut (umah itu telah pon kosong) mak aku punya la suka bangat. Dia memang dah lama mengidam nak duduk umah bawah. Pasal umah kitaorang sekarang atas kayangan.. Wakaka.. Maksud aku, umah kedai. Tingkat 3 lak tuh. Penat wehhh nek tangga. Dah lama kitaorang dok umah kedai ni, so... Bila dapat brite cenggini, mak aku la yang paling ske. Aku nak kata suke, tak jugak. Nak kata tak suke pon tak jugak. Aku atas pagar. Pasal aku ada reason yang tersendiri. Ni adik aku tatau lagi. Kalau dia tau, kompem dia tarik muka. Dia suke dok sini pasal dekat ngan bandar. Bukan dekat je, memang dalam bandar pon. Nak gi mana-mana jalan kaki jek. Nak gunting wambot, reload, kedai sukan, bank... Seme depan umah. Nak gi Klinik pon depan umah. Besh dok sini, tapi sian lak kat parents aku coz nek tangga tinggi, mengah dorang nek tangga. So, aku tak boleh pentingkan diri sendiri. Tapi, tak tau lagi la dapat ke tak umah tu pasal esok petang baru tau. Esok petang tuan umah nak jumpa. Maser tuh baru tau result. Hmmmm.....


No comments:

Post a Comment