Monday, August 17, 2015

DIY Hiasan Dinding

Bismillahhirahmannirahhim...
Haaa? Dah bulan Ogos ke ingat baru Januari.
Mak ko hijau... Choyy.. 
Malas nak xplen kenapa aku dah jarang tulis. Hahaha...
Yang penting aku nak share satu projek diy, x kuar belanja satu sen pun percayalahhh...

Apa projeknya? Ni la nak citer. Satu ketika dulu aku ada beli jam dinding kat kedai home deco "Rose Garden" nama diberi. Udah dipakei beberapa bulan tiba-tiba nya kok ngak berfungsi gituh. Udah ditukar baterinya masih ngak jalan jarum jamnya, Makanya, gue biarin aja di dinding tanpa buat apa-apa lagi. Mati kutu gue. 

Satu hari dapat ide mau dibuang, ngakkk bukan dibuang terus semuanya. Mau buang jarum jam nya tu aja. Biarin kosong supaya gue dapat buat sesuatu, Makanya, terhasillah ide ini dong. 

**ko da kenapa cakap style indon secara tiba-tiba... haha ngekkk

OK sambung. Dipendekkan cerita, dulu aku pena wat ayat kufi seketul dari kain felt/flanel. Jadi aku kuarkan ayat tu dari frame dia anddddd... Alter la sikit wat penambahan supaya ngam-ngam hoo dapat masuk dalam frame jam tu.

Nampok dok. Ni la frame jam tersebut. Dalamnya aku tampal kain felt wane itam legam

Taraaa.. Da siap. Asalnya ayat kufi tu juz warna putih dan latar belakang soft pink. Untuk nampak besar sikit aku tambah kain felt warna dark pink. 
Tapi aku rasa, kalau tambah keliling tepi kain itam legam tu dengan manik putih lagi cun kot. Ala yang jenis berjuntai macam rantai tu. Kat kedai barang kawen2 ada la tu.
Akan ku cari nanti, kendian kita tambah ekk. 

So ini lah hasilnya setelah di gantung ke dinding bahagian tangga. Ok la tu kan, bukan guna modal pun buatnya, free heyy... Hihi

**Sampai jumpa lagi wahai encek blog.. daaaa ~

No comments:

Post a Comment