Thursday, November 14, 2013

Buasir & Klorofil Cosway /Liquid Chlorophyll

Bismillahhirahmannirahhim...

Wah.. Tengok tajuk macam nak promot barang Cosway je kan. Tau la ko kerja Cosway.. Har har har..
Tapi tujuan aku kongsikan kebaikan dia ni bukan apa, sebab aku dah try minum & terbukti memang elok, testimoni sendiri ni haaa tau. Sesiapa saja diantara kita mesti tau itu sakit buasir kan. Kalo tak tau silalah tanya pakcik google... Ngeee. 

Ok, nak dijadikan cerita aku kena lagi penyakit itu sebabnya aku beriya mengangkat air berbaldi-baldi wat mesin kain, air tangki tak berapa nak besar masa tu pehal tah. Maka aku guna air sinki punggah dalam baldi. Berat kan. Sebelum ni memang pernah kena, tapi makan ubat farmasi je, dekat seminggu baru kurang sakit, tapi part sakit tak boleh tahan tu.. Huhuhu... Pernah jugak minum air siput gondang, lama tak kena lepas minum air siput tu, dah lepas bertahun.. kena lagi. 

Dipendekkan cerita, masa aku kena tu, aku kerja jugak hari tu, tapi bos perasan macam aku tak sehat. Lepas cakap dengan dia, dia syor minum klorofil, bancuh pekat sikit dari biasa. Lepas tanya pendapat asben, dia galakkan untuk aku cuba. Sebab aku dah makan ubat farmasi dua hari, tapi sakitnya.. bengkaknya tak kurang.

Balik rumah lepas mandi segala terus aku minum dengan pekatnya. Rasa dia kalo minum pekat? Macam bayam yang diblender. Tahan je la nak sembuh kan. Malamnya sebelum tidur minum lagi. Esoknya bos bagi aku cuti, dia yang wasap aku dulu tanya "u nak cuti tak," "u macam mana ok ke tak.." Ngee.. Baik betul bos ni.. Hehe.. Pastu, tau tak.. tak sangka & macam tak percaya betul, esoknya sakit ada berkurangan. Aku minum lagi sampai 3x sehari masa aku cuti tu. Dan akhirnya selepas 4 hari minum... tak de sakit langsung dan bengkak memang makin surut. Yang penting sakit tu cepat hilang, tak tahan siot.. huhu.. Asben aku pun macam tak percaya, sebab masa tempoh sakit tu aku punya muka memang tak boleh blah wakaka...

Cara aku minum & simpan klorofil tu mudah jer.. Simpan dalam peti, nak bancuh pun guna air sejuk/peti. Masa tempoh aku sakit tu, aku guna 3 sudu besar + setengah gelas air sejuk. Minum pagi sebelum bekpes, petang & malam sebelum tidur.

Kalo takde sakit kronik keke.. Boleh minum 1-2sudu besar dan 1 gelas air sejuk. Macam ada sekali tu anak kecik bos aku demam, dia minum 1 botol punya botol air yang pergi sekolah tu. Kiranya tak kesah minum banyak pun sebab dia dari tumbuh-tumbuhan. Masa bos aku sakit tekak pun dia minum klorofil tapi secara pekat mcm aku punya cara.

Sebenarnya banyak lagi kebaikan dia antaranya :
1. Dapat hilangkan bau nafas & badan
2. Menyahtoksin badan dengan lembut & berkesan
3. Dapat menambah bilangan sel-sel darah merah
4. Mengurangkan risiko penyakit batu karang
5. Membersihkan kulit & jerawat
6. Mengurangkan kesan sampingan kemoterapi
dan macam-macam lagi..

Inilah rupanya.. Bila minum secara biasa tak rasa apa pun. Cuma bila minum pekat tu baru rasa macam bayam yang diblender... hihi
Sekian.




5 comments: