Sunday, September 29, 2013

Feel So Good...



Bismillahhirahmannirahhim...

Assalam blog. Aduhai lama giler tak menulis. Apa cerita, tengok sampai sekarang pun masih tak upload gambar raya part 2, haiiii mehhhh...! Oyer. Perkembangan paling terbaru ialah.. Oh tidak.. tidak.. bukan aku berbadan dua, belum ada rezeki. Tapi insyaallah hari itu akan muncul. Hanya mampu bersabar. 

Ok, sambung semula. Aku sekarang sudah bekerja. Giler lah dah berapa tahun aku tak bekerja, mula agak kekok jugak.. keke. Tapi lama-lama dah okey. Kalau ada salah silap tu biasalah mesti ada punya, hampir setiap hari, lagi pulak mata aku ni jenis rabun, lagi lah hahaha.. Tapi bos aku memang baik giler. Kerja apakah itu? Alahai kerja biasa-biasa saja. Bukan Pegawai/Pengurus hatta Peguam sekalipun. Kerja kat stokis Cosway ajer secara part-time masuk pukul 9am-6pm. Kat kawasan rumah jugak, senang dekat asben/adik nak hantar & jemput balik. Jadilah, lepas habis kerja letak beg menyingsing lengan masuk dapur memasak pulak. 

Secara jujur aku boleh katakan hati aku berkenan bekerja di situ, mungkin sebab aku memang ada guna barang-barang Cosway, bos pulak rajin mengajar itu ini, tak kedekut ilmu, aku pulak pantang ada perkara baru mula lah amek buku nota khas dan menyalin segala apa yang di ajar (dah macam budak sekolah lak rasa) bukan apa takut tak ingat, nampak macam senang boleh rilek tapi banyak perkara nak kena ambil tahu. 

Hari paling sibuk ialah masa stok sampai setiap hari Rabu & Jumaat. Naknya pulak orang dah dapat gaji, maka berpusu-pusulah mereka membeli-belah kat situ. Tapi walaupun penat, aku tak pulak rasa menyampah atau apa, mungkin sebab itu lah tadi 'hati' aku dah suka tu lah agaknya. Kalau kerja yang aku kurang gemar tu hari pertama jer rasa dah tak boleh terima, memang ia tak sesuai dengan aku, contohnya macam aku pernah kerja kat kedai cermin mata. Giler menyampah. Bukan kat bos, tapi kat salah seorang partner kepada bos lah. Kekwat sungguh, tak boleh rilek langsung, asyik suruh buat kerja jer, ingat aku robot ke apa. Dua minggu aku kerja terus berhenti. Tak tahan lah, bos dah ok, orang kanan lak yang mengada-ngada... Hoho... 

Ok lah, selamat malam blog.. Jumpa lagi di lain cerita. 

No comments:

Post a Comment