Thursday, June 20, 2013

Berkelah Kat Lata Lembik, Raub Pahang

Bismillahhirahmannirahhim...
Salam blog. Ni nak citer minggu lepas bersamaan 16 Jun 2013 (Ahad) baru ni, kami pergi berkelah kata kooo... Ehehe, seronok giler tau tak. Pasal cuaca kan sekarang panas menyengat, memang sesuai sangat la pergi mandi-manda ni. Kami pilih Lata Lembik, sebab sungai ni dah lama kami tak pergi, dulu-dulu tempat ni tak secantik sekarang. Aku last pergi masa zaman sekolah rendah. Boleh bayang dak lama giler dah kan haa... Masa yang diambil dari rumah aku nak ke sana lebih kurang 45minit. Kami gerak pagi sebab kalo pergi petang, orang ramai. Pukul 5 petang baru gerak balik. Hehe.. Puas mandi air sejuk. Okey la, ni antara gambar-gambar yang sempat aku amek... 

Tu tempat parking. Mula sampai memang tak penuh lagi. Tengok, mak aku dah bawak bekal hehe.... Ada tempat beratap tu mungkin kalau ada aktiviti sekolah la nak wat motivasi ke apa ke kan.. Kot la..

Nampak tak pondok comel tu, boleh duduk & tidur situ tau. Ada letrik lagi. Kawan aku kata sewa RM50 je, kami hari tu tak la pulak menanya kat kaunter depan tu.. Tapi memang best kalau dapat bermalam, agak-agak panas jer, terus terjun sungai.. Hehe

Aku dah tak sabar nak berendam dah ni. Lepas niat beb, Shah Alam panehhhh.. Air pun macam air suam hangat, tak gigil langsung nak mandi-manda... Huhuhu

Dah nama pun berkelah, mestilah bawak bekal... Bekal nasi, kueh-mueh bagai.... 

Kemudahan seperti surau turut di sediakan... 

Begitu juga dengan tandas.. Chalet.. Sewa RM200 semalaman... 

Kat sini la tempat nak sewa apa-apa. Basikal, motobike, moto besa, pelampung, kayak, nak flying fox pun ada.. Nak main kayu yang pijak dengan kaki (apatah namanya ) ala tu yang dalam gambar tu ada... Hehe.. Pun ada jugak..

Tempat ni bersih & cantik,  dijaga kan. Nak masuk sini bayar RM3 jer untuk satu kereta. Tapi walo berbayar, puas hati sebab macam-macam aktiviti ada.

Ni pemandangan dari atas jambatan gantung. Kat sini banyak port nak mandi, tu yang beshhhh.... 

Warghhh.. Makan budak! Wohoooo... Antu lampir mana lak ni... Kekeke...  

Tengok, terowong pun ada kat sini. Sapa-sapa terasa nak masuk, boleh aaaa.... 

Pondok-pondok buluh macam ni ada disediakan kalo nak makan berkelah kat pondok, aha... Iyer, memang kena sewa.. RM10 tak silap.. Ni kawan yang cakap.

Kalo nak berkayak ni, tak ingat kena bayar berapa.. Adusss.... 

Jalan atas sikit kat tempat port kami.. Ada buai tau. Boleh aaa.. Sapa-sapa nak kawen dengan anak raja nyanyi-nyanyi naik buai macam bawang merah tu.. Hihi

Mula-mula aku gayut dulu... Pastu abah lak... Behhhhh..... 


Ni tempat flying fox turun. Naik kat tempat lain. Bayar RM10 seorang. Tu kawan aku Namierah tu. Berani betul...

Main hilir-hilir dengan pelampung behh gak annn. Sewa Rm5 jer. Main la ko dari pagi sampai malam.. Keke

Kezen aku. ( depan sekali ) & kawan-kawannya. Mereka bertiga ni dah puas dah berendam menyelam kat bahagian atas sikit sebab kat situ air dia dalam. Kami ni bawak budak, jadi pilih yang tak dalam je la. Dah nak balik, baru dorang turun lepak area sini.

Dari tengah hari beransur ke petang, kereta dah banyak dah... 

Kami pergi dua keluarga je. Ni pun ramai lagi kaum kerabat aku tak balik. Suami aku pun takde, masa ni aku balik Raub dengan adik ipar je. Kalau ramai lagi beshhhh...

Ok, babai Lata Lembik... Nanti kami datang lagi...
Sekian.

No comments:

Post a Comment