Thursday, October 20, 2011

Tak Berapa Nak Selesa...


Bismillahhirahmannirahhim...
Time ni free sket, so boley la menaip apa yang patot. Kiranya, ada la perkara2 yang tak berapa wat aku suka atau pun wat aku rasa tak selesa bila mendengarnya. Apa yekkk..??

Haaa, ada la. Perkara ni tak la besar sangat. Orang kata, adat la bila orang datang umah kan. Tapi yang aku tak berapa berkenan ni, suka sangat tego macam2. Contohnya : cam 'kenapa ini letak ini', 'kenapa guna yang ni..' 'orang lain letak ni kat ni' & bla bla bla... Banyak la mende yang di tego. Adoyaiiii... Ini kan umah aku, ska ati aku la nak letak apa, barang apa & bla bla kat mana yang aku suka. Kenapa nak ikut orang lain? Orang lain, orang lain punya idea la, ini umah aku. Aku pun ada idea tersendiri jugak. Apa yang pelik sangatnya. Aku suka nampak kemas, aku suka mende yang cantik. Suka guna bekas2 tertentu untuk letak barang2 tertentu. Aku nak ia nampak cantik di mata aku , so salah ke.
Tu jek la kesnya, walopun umah kitaorang tak lengkap serba satu lagi, aku tak kisah, coz nama pun baru kawin, takkan la nak beli seme sekaligus, bangkrap-c la kan. Kumpul sikit2 la. Masa bujang dulu ada la aku bli sikit barang2 kat dapo & lagik satu dah memang jadi tabiat, mana2 jer aku pegi memang ada jer aku membeli. Setakat barang hiasan & barang kraf jek la. Tapi yang bagusnya, family pun banyak membantu dari segi bagi barang2 ni, hehe.. Terutama mak & abah, terima kasihhhh bebanyakkkkk.... Besela adek badek aku dua orang jer, bo la nak bagi2, kekekekekeke....
Okey, chow dulu...




No comments:

Post a Comment