Wednesday, December 8, 2010

Nak Yang Cantekkk, Tapi Murah...!


Bismillahhirahmannirahhim...

Ermmm, aku gitu la. Nak yang cantik tapi murah. Selera beso tapi bajek ciput, keke... Orang kata, mana nak dapat?? Ehh, ada. Kalo rajin sebey mesti dapat punya. Ingatkan aku sorang jer nak yang maca tuh. Upanya, Mak Cik Pah pun sama jugak.. Keke, Mak Cik Pah ni kawan mak & kawan mak long aku jugak. Dia datang umah atok aku pagi tadi. Anak dia pon nak kawen jugak bulan 4 tahun depan. Seminggu awal dari aku. Dia amek inai, sambil2 lurut inai tuh borak2 la.

Aku nak cari bunga untuk hantaran ni. Bunga wane pink. Tanak bunga plastik yang bese2 ni, dia ada sejenis lagi yang nampak macam bunga idop. Demand betol, keke.. Tapi nak yang rege murah la, haha.. Aku baru beli sket2 jer hiasan untuk hantaran ni. Macam dulang nak letak kasot, bakol untuk sireh junjung, ada lagi sket2 barang, aku cilok makcu aku punya jer. Masa dia kawen ngan pakcu aku dulu, barang2 dia tuh, ada yang aku simpan. So, aku bo guna semula. Da bagitau dia da, dia tak kesah, dia kata dari letak atas lemari tak di guna, baik aku amek... Hehe, tima kaseh makcu!

Selain telo, aku nak kasik satu lagi barang ni. Tapi tengah dok sebey lagi ni. Dalam kepala ada memacam jenis, tapi rege jer tak tau lagi berapa. Sebab, selain telo dapat di makan, kalo ada sejenis lagi, boleh la tetamu aku wat kenangan. Kalo dorang nak kenang kat aku la... Wakakaka....
Tapi aku nak barang tuh cantek/nampak berharga tapi dia murah, bila di beli dalam kuantiti yang banyak. Haaaa... Kat mana tuh nak cari, huhu... Aku ada terjumpa satu makhluk barang ni, tapi aku tanak bitau apa dia nati tak seprais la.. Tapi, aku nak gi cari lagi kot2 kat tempat lain ada yang lagi menarik.

Tentang bilik panten lak, kebetulan aku memang dah siap cat dulu, masa nak kawen tapi tak jadi dulu, so aku guna semula wane pink cair & pintu putih tuh cuma aku nak gantikan wane coklat & biru tuh pada wane pink yang gelap sket. Aku kan tak suka wane bilik cerah2... SAKIT MATA LA. Wane cerah wat aku SILAU... Hehe... Ni bilik sendiri la, kalo gi umah orang, takkan lak aku nak jerit.. "silaunya... cat la kaler lain" Melampau la tu kan, aku maksudkan, untuk bilik aku jer la, coz aku yang nak duduk, tdo seme..

Pastu, set cadar panten memang aku tak beli. Aku pinjam cadar panten arwah maktam aku punya. Wane biru, cantek sangat. Aku orang yang ke-3 guna. 1st.. Arwah maktam aku, 2nd.. Pakcu aku guna masa sambut menantu. 3rd.. Aku lak yang tibai. So, part cadar aku memang takde masalah nak pening2 gi beli ke, sewa ke. Lagipun set cadar dia, ada free langsir tingkap, langsir pintu & tirai sekalik.

Pastu, set katil, aku dah tengok lagi sekali semalam dengan Encek Bakal S. aku, coz sebelum ni aku jer yang gi ronda, tuh yang ajak dia gi tengok. Aku & dia terbekenan kat set yang satu ni. Satu set ada katil, almari pakaian, meja solek pastu yang bestnya.. Dapat free tilam, bantal 2 biji, meja sisi 1, meja tb 1.. Pastu dapat cadar free satu. Ikotkan dia nak kasi free bantal pelok, tapi Encek Bakal S. kata, tanak.. Boleh kasik barang lain, aunty tu kata boleh, kasik cadar.. Haaa... Cantek, pas kawen nati cadar tuh boleh guna pakai hari2... Tenkiu manyak2 aunty, hehe...
Tapi kan, tak silap aku, mak ada mintak tolong ngan makde KKB wat langsir aku la, wane biru. Ermmm.. Cuma tak tau la, dia amek upah jahit berapa. Errr, makde.. Apa kata, makde kasik orang free jer langsir tuh.. Hehe... Dua tingkap jer makde, tak manyak pon.. Hehe...

Untuk majlis beso.. Keputusan telah pun di wat. Secara rasminya.. Wat kat dewan. Dah dapat info terkini lagi sahih, kusi meja dewan memang cukop. Kusi banyak, meja buffet ada, meja untuk VIP ada 6, meja tetamu makan ada 40 tak silap aku. Tapi kusi memang banyak la, lebih 300.. Tak silap aku, ada 500 lebih. Maka, aku dah tak pening2 nak sewa kat MDR...
Adiossss...

No comments:

Post a Comment