Tuesday, November 23, 2010

Baru Ka.. Lama Ka..

Bismillahhirahmannirahhim...

Hmmm, kali ni entri nak citer pasal produk lak. Produk yang aku pakai. Ada yang baru & ada yang dah lama pakai la... Siler2 lihat kat bawah erk... Kekeke, kepoh betul minah ni...


~ Ni air gamat + Bedak Sejuk Muntah Belut ~

Bedak sejuk ni aku guna malam seblom titon. Ianya aku guna pengganti ubat jerawat aku. Sebabnya, ubat jerawat yang seswai dengan aku tuh telah pun tidak ada lagi di pasaran. Sangat lah menyedihkan coz ubat "Panoxyl 5%" itu sangat mujarab untuk aku & adik aku, huhuhu... Bedak sejuk ni, selain dari menyembuhkan jerawat ia juga ada macam2 khasiat yer, salah satu nya ialah mencantikkan kulit muka kita, ahaaaa..... Yang tu aku nak tunggu tuh, pasai nya aku baru lagi guna bedak ni, baru je beli, setelah mengalami kekecewaan yang amat sangat akibat ketiadaan ubat jerawat aku tuh, hehehe...

** Kalo korang nak beli, bo lawat kat... sini


~ Cuci muka dengan sabun betik + pakai pelembab Safi + Krim Safi ( kadang2 pakai siang, kadang2 pakai malam + Toner Safi + Untuk my lip : Guna pelambab Vaseline & kadang2 Guna Cosway nya ~

Seblom ni aku dah pena pakai macam2, dari zaman sekola sampai dah besau panjang ada Hazeline, Ponds la, Garnier, Fair & Lovely, Olay la.... Tapi seme tak seswai dengan aku. Aku lak jenis pakai tak berapa lama jer dah tuko baru, kikiki... Selalunya bila aku dah tak pakai aku kasik adik atau kawan2 mak aku. So, yang terkini aku guna Safi. Haa, jangan pandang rendah dengan Safi tutup ijo ni, walo rege dia murah, tapi ianya berkesan tau. Aku try pakai Safi ni pon sebab aku tengok kandungan dia macam selamat sket. Aku cuci muka dengan sabun betik, murah jer. Tapi ianya bagos. Pastu kalo rajin, pakai pelambab Safi & krim dia. Kadang pas cuci muka aku pakai bedak jer, hihihi... Kalo aku tak pakai bedak sejuk malam, aku pakai pelembab Safi dengan Krim dia, esok paginya cuci dengan toner Safi.. Itu ajer....


~ Johnsons Oil + Lulur Bunga Tanjung + Lulur Susu Beras Putri Binari ~

Untuk rawatan badan, aku guna lulur la tapi time aku rajin jer ni, kekeke.... Masa aku dok semenanjung, aku memang suka guna lulur bunga tanjung & putri binari, la ni dah pun packnya di tukar baru kan, lawa... Sejak dah dok bumi kenyalang, aku guna skrub senirik. Pasal susah nak dapat lulur kuning ni. Biasanya aku blend beras yang di goreng & campo dengan susu tepung. Tak pun kalo aku terlebih rajin, seblom aku mandi aku sapu seluruh badan guna Johnsons oil wane pink tuh biar dalam 15 minit, baru mandi. Memang terasa r perbezaan dia. Johnsons oil wane putih tu lak, aku guna selepas mandi untuk sapu seluruh badan, ni aku guna kalo aku terasa kulit aku kering & terasa malasnya nak sapu losyen.. Hehe, memang ada hari nya yang aku rasa, ala... Malasnya nak sapu losyen ni, adoiii. Tu yang sambar jer JJ Oil & sapu, setel... Hehe...


~ Gambau amek dari google, pasainya aku balik cuti ni beli yg refill, isi lam botol mineral jer, keke ~

Mandian ni adalah mandian paling lama aku guna. Dari aku dok KL lagik. Dah tak ingat dah aku tahun berapa. Aku dah terai macam2 jenis mandian, Palmolive, Dove, Impulse, Shokubutsu ( tol ke ejaan ni ) hehe... lagik apa ekk.. Kira banyak la jugak, tapi kulit aku jadik kering. Sangat tak seswai. Tu aku yang guna JJ, pas sekali guna terus aku suka. Walo pun dia kata untuk cerah kan, aku tak kesah sangat nak cerah2 ni, janji dia seswai untuk kulit aku, berehhh....


Untuk losyen, aku pun selalu tukar. Tapi setakat yang aku puas hati, losyen TLC ni yang terbaekk wokkk. Seyes cakap, kalo untuk kulit kering, memang sangat bagus. Kalo tumit kaki pecah, sapu jer hari2 gerenti ok. Dahla murah, tak silap aku RM4 lebih jer kat Giant. Masa makcu aku datang Sibu dulu, aku kem 5 tiub kat dia. Kat Sibu takder jual. Puas da carik. Naik merajuk dah aku, wakaka... Losyen Vaseline tuh, aku baru jer try guna, so far ok... Bedak, memang dari dulu guna JJ gak, kadang tukar Purreen, coz muka aku ni kalo bedak wangi2 yang lain, akan tumbuh ruam di muka. So, dua jenis bedak ni jer yang selamat untuk muka aku, hehe... Biasanya, kalo dah siap mandi aku guna JJ nya pewangi la. Dari zaman aku blajo lagik memang guna yang JJ punya. Pena guna brand lain, tapi macam memeningkan kepala baunya, udahnya terdampar di tong sampah.. Sian dia, hehehe..
Sekian...

** Untuk syampoo, aku guna Clear Pink, lupa lak nak snap gambo dia, hehe...

No comments:

Post a Comment