Sunday, June 14, 2009

Balik Semenanjung... Bercuti

Bismillahhirahmannirahhim...


Yuhuuuu... Sapa nak itot balik kampung.. Hehe...
Yeah, esok aku akan bertolak ke KL.. Flight kol 8.30malam, so senang cakap, sampai umah mak sedara aku kol 12 lebeh pagi la.. Lusanya, jenjalan supin2 kat KL, tulatnya.. Baru balik Raub.
Last balik Raub, Hari Raya tahun lepaih. Mesti pokok2 kat umah aku dah tinggi menjulang.
Banyak keje ni nati balik sana, pes sampai mesti gi pasa bli bahan nak masak. Tapi, makan tgh hari, mesti kat umah wan aku, hahaha... Sampai umah aku lak, aku, adik, mak & abah akan bahagikan keje utk clearkan umah.
Besenya, aku bersihkan bahagian dapo, adik aku kat bilik2 atas. Mak aku bersihkan ruangtamu. Ayah aku bersihkan tandas.

Pastu, malamnya mesti ada jemputan makan kat umah maklong aku. Esoknya & seterusnya, gitulah, besenya akan gilir2 makan kat umah sesapa. Kitaorang gak akan balik kg gak, kat Ulu Cheka, tengok wan aku lak. Tido semalam dua.

Nati 27hb Jun ada reunion lak dak2 sekolah aku. Hmmm... Beh tu, masing2 bawak makanan sorang sket & makan sesama. Tak silap ada pertukaran adiah sekali. Baguih.. Hehe..
Tapi, dalam sonok2 nak balik, aku berdebar gak. Debaran yg lama, debaran jika terserempak dgn kekasih lama. Apa nak wat ek.. Wat derk jek la. Senyum lebeh2 kang wife dia jeles plak. Ok, la.. Nak kemas2 barang dulu, bye... & daaaaa...




No comments:

Post a Comment