Friday, March 13, 2009

Sedara Nak Datang..

Salam pagi jumaat. Aku baru jek selongkar, menerjah ke akbar-akbar on9 pada hari ini. Seperti biasa, berite yang sama. Konflik yang sama. Paparan yang hampir sama setiap hari. Tapi, sebelum tu, aku nak ucapkan tahniah kpd adik Nik Nur Madihah Nik Mohd Kamal Husin, Kota Bharu Kelantan kerana muncul plajar terbaik bg sekolah tajaan Yayasan Islam Kelantan (YIK) dgn mendapat keputusan cemerlang SPM 20A.. Cayalah dik..!!!

Esok, makde aku datang Sibu, umah aku. Dia datang dgn ahli keluarganya yang len termasok menantu. Wah, suka aku. Ada gak sedara-mara yang mau melawat kami di sini. Sebagai tuan umah, aku akan kesibukan tiga pat hari ni. Yela, meraikan tetamu yang datang. Makna nya, aku tak dapat la nak meng-on9 wat seketika. Lagipon, tak elok plak nampak, tetamu di depan, aku sibuk lam bilik nak nulis2.. Tak bek gitue kan. Aku cuma ada masa sampai hari ini jer. Petang kang pon dah agak sibuk, nak wat kueh segala. Teruja ni tau menyambut kedatangan saudara. Dah lama tak juper tu lah pasal.. Aku balik semenanjung stahun dua kali jek. Dapat juper esok borak sakan la sambey bawak dorang jenjalan kat Sibu ni. Mana la kitaorang nak bawak dorang erk, hehe.. Sibu tak macam Kuching, banyak tempat menarik. Sibu ni, nak supin2 mimang la syok, murah siot baju2 segala.. Papepon, mak aku dah senaraikan beberapa tempat nak bawak dorang nati... Boleh ler bergambo-gambo nati... Hehehe..


No comments:

Post a Comment